De Schakel
Bedrijf in beeld
Van den Hoven: al 40 jaar betrokken bij de klant

Van den Hoven Assurantiën, Makelaardij en RegioBank bestaat 1 juli veertig jaar. Het bedrijf is inmiddels diepgeworteld in Berkel-Enschot, maar ook in de regio. Iedereen in Berkel-Enschot herkent het bedrijf wel aan de temperatuurpaal in de Craenweide of aan de…

Van den Hoven Assurantiën, Makelaardij en RegioBank bestaat 1 juli veertig jaar. Het bedrijf is inmiddels diepgeworteld in Berkel-Enschot, maar ook in de regio. Iedereen in Berkel-Enschot herkent het bedrijf wel aan de temperatuurpaal in de Craenweide of aan de spandoeken bij sportclubs en evenementen. ‘Door verschillende overnames, uitbreiding met de RegioBank en afdeling makelaardij hebben we flinke sprongen kunnen maken’, zegt Patrick van den Hoven, eigenaar van het kantoor.

Dat alles begon veertig jaar geleden op een klein kamertje bij de vader van Patrick, Piet van den Hoven. ‘Met zijn tas ging mijn vader vroeger langs de klanten’, zegt Patrick die zelf op vrijdagmiddag na school de rekeningen typte om zijn vader te helpen. ‘Het is er met de paplepel ingegoten, maar het is vooral ook een vak waar ik veel plezier in heb. De verschillende soorten klanten en het werk maken één dag nooit hetzelfde.’

Alles onder één dak
Dat komt ook doordat het bedrijf verschillende services onder één dak biedt. ‘Zo maken we het de klant zo makkelijk mogelijk’, zegt Rogier Kuijpers die in 2017 partner is geworden bij Van den Hoven. Het bedrijf biedt alles aan op het gebied van verzekeringen, pensioenen, hypotheken en kredieten, maar ook voor advies over bankzaken en de aan- en verkoop van een woning.

Op het gebied van service wil Van den Hoven vooroplopen. ‘Persoonlijk contact is bij ons erg belangrijk. We hebben een vast, hecht team en merken dat klanten echt naar ons vragen.’ Maar ook bij de tijd blijven past binnen hun straatje. Zo lanceerden zij dit jaar een app waarmee klanten onder meer wijzigingen kunnen doorgeven en schade kunnen melden.

Natuurlijke groei
Dat alles maakt dat Van den Hoven door de jaren heen een natuurlijke groei door heeft kunnen maken. Een grote uitdaging op dit moment is bijvoorbeeld de opening van een nieuwe vestiging. Eerder openden zij al een tweede filiaal in Rijen en nu komt daar een derde vestiging in Alphen bij. ‘We staan open voor verdere groei, maar we willen de klant vooral goed bedienen. Het moet niet ten koste van de service gaan. We zijn al veertig jaar betrokken bij de klant en dat blijven we de komende veertig jaar ook weer doen’, zegt Patrick.

Tekst: Annebelle Nooteboom
Foto: Redactie (Bron Van den Hoven Assurantiën)

Van den Hoven
Craenweide 1
5056 BW
Berkel-Enschot
T 013-5339118
post@vandenhoven.nl
www.vandenhoven.nl

 

About the author

Related Posts