De Schakel
Openingstijden Rabobank kantoren wijzigen

De openingstijden van een aantal Rabobank kantoren wijzigen per 17 juli De Rabobank wijzigt vanaf 17 juli de openingstijden van de servicepunten in Berkel-Enschot, Haaren, Helvoirt en Moergestel. Inwoners kunnen dan voortaan op dinsdag en donderdag tussen 9:30 uur –…

De openingstijden van een aantal Rabobank kantoren wijzigen per 17 juli

De Rabobank wijzigt vanaf 17 juli de openingstijden van de servicepunten in Berkel-Enschot, Haaren, Helvoirt en Moergestel. Inwoners kunnen dan voortaan op dinsdag en donderdag tussen 9:30 uur – 12:00 uur en 12:30 uur – 17:30 uur hun dagelijkse bankzaken regelen bij deze kantoren. Op maandag van 13:00 uur – 17:30 uur en van dinsdag t/m vrijdag kunnen zij terecht bij de servicepunten in Hilvarenbeek, Oisterwijk en Udenhout. En op zaterdag is ook het ontmoetingscentrum van de Rabobank in Oisterwijk geopend van 10:00 uur – 14:00 uur.

Mobiele adviseurs bezoeken vanaf 17 juli klanten ook thuis
De adviseurs van de bank bezoeken ook klanten thuis. “Flexibel, eigentijds en verrassend. Niet in de vorm van kantoren, maar in de vorm van allerlei nieuwe contactpunten in de buurt,” zegt Saskia van Dun, directeur Particulieren en Private Banking bij Rabobank Hart van Brabant. “Denk bijvoorbeeld aan een ontmoetingsplek – in een openbare gelegenheid bijvoorbeeld – waar klanten met een van onze adviseurs een oriënterend gesprek voeren over hun dagelijkse bankzaken. Of onze adviseurs komen op afspraak bij klanten thuis voor het regelen van dagelijkse bankzaken.” Klanten die een afspraak met een mobiele adviseur willen, kunnen een afspraak maken door te bellen met de bank.

Nieuwe contactpunten in de regio
Nu de meeste mensen hun dagelijkse bankzaken online regelen, bezoeken ze het bankkantoor nog maar zelden. “De verwachting is dat het aantal bezoekers alleen maar verder afneemt. Dichterbij de klant komen met bijvoorbeeld alleen een vestiging of alleen online/chat is niet langer een passende optie. Als coöperatieve bank willen we lokaal, dichtbij en betrokken blijven op een manier die past bij de huidige ontwikkelingen, zegt Saskia.”

De Rabobank wil er daadwerkelijk zijn en er toe dóén op, voor de klant, relevante momenten. Saskia: “Online, met slimme technologie om zelf bankzaken goed te regelen. Individueel, met betrokken adviseurs die je vooruit helpen. Maatschappelijk, als betrokken bank waar de klant op kan rekenen en iedere dag handelend in het belang van de klant. Dit betekent dat we een aantal zaken in onze dienstverlening moeten wijzigen.” Dat doet de bank o.a. door naar de klanten toe te komen. De mobiele adviseur is daarvan een voorbeeld.

Gewijzigde beschikbaarheid geldautomaten
Vanaf 22 juni is het weer mogelijk om geld op te nemen bij de buiten geldautomaat in Berkel-Enschot. Deze was in verband met de vondst van een explosief in de automaat tijdelijk buiten gebruik. Inwoners kunnen bij de buiten geldautomaat geld opnemen van 7:00 uur – 23:00 uur. Daarnaast staat er in het Rabobank kantoor in Berkel-Enschot een binnen geldautomaat. Deze verwijdert de Rabobank in week 29. Het aanpassen van de beschikbaarheid van de buiten geldautomaat en het verwijderen van de binnen geldautomaat zijn voorzorgsmaatregelen die de bank treft n.a.v. de toename van criminaliteit rondom geldautomaten. Naast het incident in Berkel-Enschot had de Rabobank het afgelopen jaar namelijk verschillende keren te maken met plofkraken. Gelukkig gebeurden er bij deze incidenten geen persoonlijke ongelukken. Dat voorkomt de bank ook heel graag. De Rabobank neemt daarom een aantal maatregelen. Uitgangspunt daarbij is dat de aanwezigheid en beschikbaarheid van geld zoveel mogelijk gehandhaafd blijven overdag.

Tekst en foto: Redactie (Bron: Rabobank Hart van Brabant)

About the author

Related Posts